onsdag 25. mai 2011

Tage Lundell..

En vakker Clematis synes jeg. Nå er den inne på andre året og har vokset opp så pass at den slynger seg rundt i syrinhekken. Noen voldsom blomstring ble det ikke, men de som kommet er stilige synes jeg.

Jeg må nok utvise en stor porsjon tålmodighet gisser jeg, før den fyller hele hjørnet av rosenhagen med blå blomster.  Men tenk så fantastisk, det fungerte, at plante en klematis mellom epletre og hekken. Bare det at den overlevde er et litet under!

Akkurat nå må jeg jo stikke hodet bak mitt tre for å se blomstene, men til gjengjeld ser jeg jo desste fler på Transparent Blanche, plantert –08, og iår er det fullt av blomster. Tenk når disse to, eller tre forresten, blomstrer sammen; Tage, epleblomst og syrin.. Det blir vidunderligt.

 
(P.S –  litt betryggende å høre det er fler enn meg som sliter ..)

6 kommentarer:

Stephanie sa...

Your clematis is nice and a good begining I think. Mine flowers right after its vines regrew back. Quite fast. And very fast the flowers crowded the trellis. So, I think yours will do the same for you. Have a beautiful day!

Unknown sa...

Det var en flott blomst på klematisen din ,det var lurt å la den klatre på syrinbusken.
Ha en fin dag Marit.

Turid sa...

Det blir garantert lekkert når de tre får blomstre sammen!

Snäckskalsdalen. sa...

Tage Lundell är vacker och det kommer att bli jättefint ihop.
Agneta kram

Gentiana nivalis sa...

Klematis er så flotte! Det var en artig sammenplanting også! Det er den vakreste tida på året: Epleblomster, syriner og klematiser, forresten de siste holder på - og starter litt seinere, heldigvis også!

Lisa sa...

Jag kan lätt föreställa mig hur vackert det kommer att bli med tiden! Till dess får du njuta av de blommor som finns. Den som väntar på något gott...