onsdag 20. mai 2020

Pilstikling

For noe år siden satte jeg noen små greiner av den flettede pilen på forsiden i jord får å se om de tok seg. Det gjorde de (var vel også ventet..) og etter noen flytt havnet de på hver side av Victoria plomme tre på forsiden. De har ikke helt klart å finne formen inn til i fjor. Da så jeg et innslag på Gardeners World om figurer i flettet på, et rådyr tror jeg det var.

Saken var at man ikke skal klippe pilen til form men bare forsette og flette inn ny vekst. Det virker å fungere bra. Fra tidligere av har jeg klippt denne og trodd den skulle kunne bli en sirkel etter hvert, det var rent spinkle resultat faktisk. Men så begynte jeg altså flette inn forrige sommer og nå ser den grønn ut, og tettere. Nå må jeg bare finne en form jeg liker. Håper nytilveksten i løpet av sommeren blir så pass stor at jeg kan lage en sirkel åt motsatt hold også, de gir det kanskje litt mer logikk, blir en form.

Men frodigheten skal jeg ikke klage over.

Det er to piler. Den andre er ikke like kraftig og skimtes så vidt det er rett til høyre om trestammen.

Ingen kommentarer: