tirsdag 12. mai 2020

Leietaker–hyresgäst

Her i lilla huset har noen blåmeis flyttet inn. I hvert fall har de vært her i noen uker nå. Men muligens ble det litt for mye bråk siste par dager..

.. da det har vært bygg aktivitet på gang. En ny pergola bygges utenpå den gamle som står her. Jeg har ikke hjerte til å be fugleparet flytte på seg og sin familie. Men nok har det kommet klager på hyresverten! et enormt kvitter, irritert og stresset, har kommet fra treet bak.

Så nå må jeg bestemme meg. Jeg burde så definitivt rive den gamle pergolaen innenfor, og det helst snarest før planter og særlig Klematis har begynt vokse seg til så det blir umulig å få tatt den vekk uten for stor skade. Men jeg har ikke hjerte å røre fuglekassa heller.. Et skikkelig dilemma dette. Kan man kanskje forsiktig bare flytte kassen litt? Betviler det da fugleparet alle rede virker skeptiske til den nye omgivelsen.

Så meget mye større er nybygget ikke blitt og det kommer synes enda mindre når det blir brunt. Armeringsnettingen gjør ikke like mye av seg som ‘espalierene’.

 

 

 

 

Ingen kommentarer: