torsdag 14. mai 2020

Ble mer åpent..

Det ble nok mer åpent inn i Lunden enn hva jeg forestilte meg det ville bli. Det vokser forhåpentligvis til i løpet av sommeren. Velger å håpe at både roser og clematis klarte at jeg rev den forrige pergolaen innenfor.

Det ble mer åpent men også romsligere virker det til. ‘Nybygget’ er jo ikke mer enn at det fikk plass utenfor den forrige men like vel så føles Lunden så mye større. Kan nok ha både med farge og nett å gjøre.

Så fuglene da…

Det aller meste ble revet men selvfølgelig måtte den lilla fuglekassen få sitte igjen. Ser litt rart ut men denne skal få sitte til blåmeisparet har unger har forlatt redet. En gang i juli kanskje? Blåmeis Wikipedia

I den blå kassa observerte jeg tidligere i vår en fugl som kikket inn men etter det har jeg ikke sett noen aktivitet her. Denne har jo vært bebodd tidligere så helt sikker var jeg ikke, handterte den litt varsomt ved flytt.

Kassen i lyktestolpen derimot er bebodd i år igjen. Både her  og den lilla har hatt besøk gjennom dagen, så den er ‘bankers’.

Så, helt ferdig er bygget ikke enda. Vurderer også noe støtte i vinklene har bare ikke helt fundert ferdig enda.. at jeg har en eller annen drøm/ fremtidsvisjon ligger vel i kortene.

Ingen kommentarer: