tirsdag 12. mai 2020

Hus til agurker

Nå håper jeg bare at resultatet av avlingene etter hvert blir bedre enn mine byggeprosjekt. Det ser bare for j-..ligt ut! nå har jeg lagt ‘permanente’ mini veksthus på to steder, forsøket med plantekjepp og plastrør fungerte kanskje men så bare enda mer ille ut. Den venstre øverst ved porten har jeg fjernet den røde stikkelsbærbusken. Denne inngår ikke i vekstskiftet. Den til høyre er der hvor det en gang var noen jordbær, også ikke tiltenkt noe grønnsakodling. I år skal her være agurker og kan sikkert brukes til annet seinere år.

Må finne noen hengsler å sette fast ‘døren’ med..

DSC_0026

Nok ser det ‘laban’ ut men disse to, men de andre er ikke bedre. Jeg trenger de to seinere år til andre grønnsaker så lokket må brukes som dør.

DSC_0027

I dag var det pottekaldt ute, 2 grader og vind. Kom også noen snøflak på dagen. Alle forsøk på å få gjort noe ute i kveld ga jeg opp da fingertuppene ble helt som isklumper. Måtte det snart bli litt varmere igjen! Tvi, tvi, ser foreløpig ikke ut som om noen av mine grønnsakspirer har fryst.

Ingen kommentarer: