mandag 18. mai 2020

Liten kjøkkenhage rapport

En natt uten frost og minus grader. Nå satser jeg vilt, det er fullt i boden og jeg vil ha ut det som jeg sådd. Altså, Frilandsagurk. Satt ut tre stykk.

Pickels gurka, satte fire stykk

Salladsgurka, satte tre stykk

Lemon Squash, satte tre nye. De to jeg satte innen har ikke fryst men heller svettes til døde under den plastflaska jeg satte over. De fra boden har gule blad, de ute (under) har i hvert fall kvar en bit grønn stamme.. Jeg tror jeg har overvannet plantene dessverre..

Alle fire har fått følge av agurkørt så nå håper jeg de er nøyde.

 

Disse er vel de mest spennende agurkene. Jeg priklet jo alle sådder men hva dette var husket jeg ikke. Så jeg satte dem ut ved kjøkkenvinduet uten å helt vite hva det blir.

Så har jeg priklet ut de frøsådde kålplantene, de var på tok for lange og ranglete, spørs om de tar seg. Her kålrabi og betablandning.

I den lille kassen hvor jeg satte sukkererter i år sto det igjen en svartrot plante. I år er den blitt skikkelig stor. Kunne jo være gøy å se blomstrene som skal være flotte blå, men midt mellom ertene spørs det da, om jeg klarer få sett den.

Så var det Mejram som jeg satte ut, den har fryst. Men med litt god vilje klarer jeg se bittelite grønt innimellom det hvite.

(sjekket ute i dag, det ser ut å ha gått bra gjennom natta. 19.5)

Ingen kommentarer: