mandag 4. mai 2020

Kjøkkenhagen 2020



Plastlokken har vært på siden påske og jorden under er varm. Jeg har reparert flere av dem i år igjen, virker bestandig som det er noen planker som murknet. Men nå er det gjort. Jeg har både kalket og gjødslet og i noen av kassene har jeg hatt ned kompostert hønsemøkk som jeg fått av S. Det gjorde jeg på forsøk i fjor vår også, og det resultatet var vellykket. Nå er det kassene med jordbær som fikk tilskuddet. Toppet med plantejord gjør jeg nye forsøk med jordbær. Noen koronaplanter i den høyre og en ny sort, Delizz, i den venstre og resterende i den høyre. totalt pla det altså 16 planter. 




I år kom jeg også i håg å grave opp pepperrøtter før de tatt til å vokse. Ble mange røtter til cole slaw i sommer. Tuppene av røttene har jeg pottet og håper de tar seg. Litt usikker på hvor jeg skal ha dem men her hvor de står er det for dårlig plass til dem, særlig hvis jeg vil åt røttene.


Til min glede kan jeg også bekrefte at vindruen jeg plantet i fjor lever, bladknoppene sveller opp. 'Beta' er en blå, tidlig drue som skal tåle ned til H6.


Rødbeter på gang i pluggbrettet, sådde på forsøk og satte brettet ute direkte


Så et ferdigstilt prosjekt påbegynt i fjor. Under kirsebærtre laget jeg en trebenk, nr 3, begynner bli noen nå men de er så praktiske! jeg hadde i fjor tatt hva jeg hadde og lagd toppen av hobbyplater. Det fungerte ikke alt for godt med værets makter så i år har jeg gjort om det med plank.

Ingen kommentarer: