torsdag 21. mai 2020

Begynner å komme i kapp med årets kjøkkenhage

Tømmer langsomt planteboden. Jeg har fyllt opp med flere agurkplanter, så mange jeg bare tordes sette inn. Nå er det mer enn overfyllt! de resterende sendte jeg over gjerdet så nå må de jeg har ute klare været.

Erteblomster (luktärt) har jeg satt på fire ulike steder.

Bak trebenken, to potter. De nesten ble borte bak de kraftige bladene til akeleie plantene

Ved løk kassen, to potter.

 

Foran bondbønne kassen, to potter. Det var ikke så veldig mye plass, særlig ikke om de to dverg oregano plantene tar til å vokse.

 

To i midten foran bringebærplantene. Satte opp en rest av armeringsjern til støtte. I stativene ved siden av har jeg tenkt sette bønner når de spirt i pluggene. Satte en solsikke lengst til høyre i hjørnet. Kan vel ikke gjøre det samme til venstre, der kommer jordskokk like vel overta det meste av plassen.

Klatrestativ til sukkerertene har jeg satt sammen av mine egne bambus stengler fra forrige år. Ser nok litt rart ut men de vil gjøre jobben regner jeg med.

 

Kjøpte et brett med 10 maisplanter og to  squashplanter, grønne squash,i dag. Delte mais opp slik at jeg fikk fem planter på plasser med hver sin squash. Setter jeg sen ned de bønnene, når de spirt som sagt, så blir det ‘tre søstrer’, den har jeg ikke prøvd enda men nå skal det bli av.

 

Bønner, Yin Yan, bønnene har kommet opp så her er stativet satt på plass. Langsomt kan jeg ta inn flere av plastlokkene. God å se det spirer og gror.

Eneste lille kasse som ikke er tatt i bruk nå har jo en asparges, den har jo vist seg komme til tross for jeg gitt opp håpet flere ganger. Mulig det kun blir satt ned noen sommerblomster her så det i hvert fall ikke blir helt tomt.

Fikk også malt de siste plankene blå.

Eller skal si at omtrent halvparten av alle plastlokk er tatt inn, det har spirt så pass at kattene nok ikke lenger kommer til (håper jeg..)

Ingen kommentarer: