onsdag 20. mai 2020

Ny plass til Clematis

Den hvite Clematisen, Summer snow, som tar helt over her i hjørnet tok jeg opp fra selve kassen tidligere i vår og delte opp i tre potter. Nå kom alle tre seg etter hvert utrolig nok. Det virker som det kun er den siste delen som var bak kassen som ikke vil ta seg. Og det er den som jeg satte igjen for jeg syntes det kunne være nok. Spørs om den ikke må klippes ned og plassen ved stativet erstattes med noe annet? Jeg trodde denne delen også ville ha rot men spørs da om det kun var en ‘grein’ fra roten jeg tok opp..

Den største rotdlen satte jeg nå på venstre side av nettingen. Ikke helt enkelt å komme til mellom stein og gjerde, særlig ikke når det også står en syrin her. Men jeg klarte på noen måte få satt den i jord. Så, tvi, tvi. Tar det seg her kommer den ha god plass å boltre seg på,  både i syrin og nettingen.

Akkurat nå er det ikke lett å se at det mellom syrin og støtten, bak stein, faktisk står en Clematis. En av de andre to ga jeg bort til T., den siste har jeg lovet S. Jeg har ikke plass til dem, en slik Clematis krever sin plass.

Ingen kommentarer: