tirsdag 30. mai 2017

Som finest nå

Hey, hey, hey, se på meg! Jeg møtes av tilrop når jeg går ut av døra. Nå, akkurat rett før den er i full blomst, er denne pionen på sitt beste synes jeg.

Nå har jeg forstått at dette nok ikke er en ‘dillpion men kanskje helller en Herrgårdspion ’Paeonia x hybrida men hva gjør det, jeg er så glad i den, en liten bit fra mitt foreldrehjem. De varmer meg hvert år nå at den funnet seg til ro her (satt en rot i 2010!). Ikke at plassen er den beste men den får i det minste vist frem seg.

Kanskje er det for å motbevise meg som den klart seg, jeg satte den antagelig her da jeg var så pessimistisk og var sikker på at det skulle mislykkes denne gang og eller kanskje just for at jeg ville at det skulle være det første jeg ser?

Men nog er den vakker. Kommer det frø etter hvert skal jeg jammen forsøke meg på sådd.

4 kommentarer:

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Den var skikkelig fin, flott hele bedet :) Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

fruens flora sa...



Hei. Nydelig er den. Jeg har også noen planter fra barndomshjemmet. Ønsker deg en fin dag.
Hilsen Hanne-Lise.

Furulunden sa...

Utrolig fin :) Hilsen Mette I Furulunden

Meta sa...




Så fin den är och så roligt att den har tagit sig. Snart är den lika stor som moderplantan: Kram på dig min gumma