søndag 28. mai 2017

Ny rose, i kjøkkenhagen

En rose i kjøkkenhagen,  jeg hadde det for mange år siden, da kjøkkenhagen akkurat var påbegynt. Her satte jeg et bjørnebær forrige sommer, i år så den ikke ut å ha klart seg. (de andre to har alle rede fått nye blader..) Hjørnet er litt inneklemt men det skal kunne gå å sette noe her og! Og har jeg alle rede satt Clematis her langs kanten i hop med frukt og bær så skal det vel gå med en rose.

Det er en klatrerose, Compassion. Den er herdig  til sone 4 og kan bli litt over 2 meter. Jeg håper den etter hvert vokser til øverste vaier.

Små planter i små potter i varmen tørker fort ut. Jeg tenker de klarer seg bedre plantet i bakken. Så nå står det solsikker og erteblomst mellom bær og trær langs hele gjerdet i kjøkkenhagen.. Får bare huske å følge opp med oppbinding, særlig av erteblomst. De frøplantene er toppet en gang aller rede i potta. Burde man kanskje gjøre det en gang til?

De frøplantene, av erteblomst altså, er toppet en gang aller rede i potta.

Burde man kanskje gjøre det en gang til?

Ingen kommentarer: