søndag 7. mai 2017

Plantet litt nytt

.. og handlet enda mer, som ikke er plantet enda. Det tar litt tid å få ting gjort om dagen, og det er enda ikke helt enkelt å se hva som er dødt og hvor det er tomt.. noen nye Heuchera planter og takløk fra står på vent. I år skal jeg sette ned pinner!! etter hvert som jeg ser hvor det er plass og der hvor det er løker.

Jeg begynte uka men hagelagstreff på det lokale gartneriet. Det ble det med en god del urter men også noen gress, Corydalis, buxbom og to ampelplanter. En agurg, og noen stauder ble det og. Så hadde jeg en tur til nabokomunnen, der rakk jeg to steder og. Noen flere gress og stauder der og, og enda flere buxbom..

De til sammen syv buxbom plantene satte jeg i bakkant av dette beddet slik at hekken nå går over tre av kantene. Det er ikke en enkel historie å plante her for det står alle rede planter fra tidligere av på samme plass som jeg vil sette mine små busker. Men, det gikk bra håper jeg.

To skjeggiris, Iris Germanica, som jeg ikke klarte gå forbi fikk plass nederst i staudetrappa. Den blålilla, ‘Swahili’, alle rede i blomst og den nesten brune ‘Sultans Palace’ ved siden av, litt nærmere garasje.

En blå valmuesøster i den bakerste kassen (den forrige har klart vinteren så dette går nok bra..)

Så to Hemerocallis, ‘Summer Wine’ fikk plassen til venstre i staudetrappa, der hvor jeg satte en rose i fjor, en rose som ikke klarte vinteren..

Så en Hemerocallis ‘Ed Murray’ i bakkant på høyre side. Her er jeg usikker på om det ikke sto noen fra tidligere av.. En litt uklar bilde (kveldssolas feil..) satte jeg i bakkant av beddet rett foran hemerocallisplanten. En Buddleia, ‘Black Knight’, litt dårlig herdighet (3) men satser vilt nå.

Og så den lille aurikkelplanten. den satte jeg på fremsiden..

1 kommentar:

Meta sa...

Då har jag tittat runt igen! Härligt att se hur långt våren har kommit tlll er. Hoppas att det finns något kvar efter snöfallet
Kram mor i busken