torsdag 18. mai 2017

Kubjelle

Vel hjemme fra jobb i dag klarte jeg gå en rask tur med kamera mellom regnbygene. Jeg tok noen bilder på fremsida og sjekket ekstra på de rosarøde kubjeller som kommet. Men bak den hvite staudeputen så jeg noe mer!

Hva så? Har jeg plantet en hvit også? Denne hukommelsen, den blir virkelig ikke bedre med åren.. Kanskje ikke en helt taktisk plassering dette, men hvitt ved siden av hvitt, den forsvinner liksom inn i mengden, men nok er det fin denne og. Begge disse hadde jeg plantet i fjor men glemt.

Denne røde står også i blomst men den blålilla er enda kun kommet med noen små blad. Ja da, sikkert vakrere i sol på bilde.. Kan være det kommer.. (både sol og bilde..)

For noen uke siden, når det var varmt og sommer og vi satt ute og grillet med venner en lørdagkveld, så fikk jeg denne busk. En Sambucus nigra ‘Black lace’ av våres besøk. Den har jeg plantert på baksidan, der hvor det vare en rose som frys vekk i vinter.

Det ble ikke lange turen med kamera, og det ser ut som det var kvelden men så kom regnet tilbake og jeg passet på å få vannet i kjøkkenhagen. Folk ser så rart på meg når jeg vanner i regnet, men det fungerer superbra og vannet trekker bedre ned i kassene, så det så.

4 kommentarer:

Merja sa...

Kul med flädern! Jag har också en mörk bladig sort.Blommar med rosa blommor.Tråkigt med sniglarna som vaknat till liv! Hittade två stora igår när jag klippte gräset.
Trevlig helg!

Marit sa...

Ja, hukommelsen blir ikke bedre med årene, men på den annen side får en jo noen overraskelser! :)
Virkelig vakker er den røde kubjellen!

fruens flora sa...



Hei. Jeg vanner også i regnvær, og folk kikker dumt på deg. En må huske å vanne under trær og busker sa alltid min svigerfar. Kubjeller er nydelige. Minnet kan være et problem, men stort sett har jeg kontroll der ute i mitt univers. Ønsker deg en fin dag.
Hilsen Hanne-Lise.

Hageidyll i Sonvika sa...

Den hvite kubjellen var søt. Tror vår er blitt lilla, den naturen gjør som den vil...
Her har kommunen gått til kamp mot brunsnilene. Alle innbyggerne som vil, får 5 dl, nematoder tre ganger i løpet av sommersesongen gratis. Vi tar imot med takk:-)
Ha en fin helg.
Eirin