søndag 8. august 2010

Liv og rørelse i staudetrappa

  
Den her helgen har vi hatt sommer, gode temperaturer, blå himmel og vinden fra nord-nordøst som var lovet kom aldri, ikke skyene heller, for en deilig tilværelse og det på ledige dager i tillegg. Jeg satt en god stund i staudetrappa og studerte det yrende livet med både humler og sommerfugler, ble bare tvungen å hente fotoappareten. Hvorfor  jeg satt der? Ikke kun for at været var så fint men naboens katt liker sommerfugler like godt som jeg og hopper etter dem så alle blomster knekker, men ikke når jeg var til stede.. lurer dessuten på om hun ikke har skjønt hva fisker er også..
We’ve had had some lovely summer days this weekend, at last. I even sat down for an hour enjoying all the activities in my perennial staircase, plenty of butterflies and humblebee , I just had to get my camera. To be honest I had an other goal with me sitting there, I’m not the only  one enjoying those butterflies, so does my neighbour's cat too. In order to prevent her from harming more of my plants, she jumps on top of them trying to catch those small creatures, I simply had to sit there.. My biggest concern though is that I suspect her to be after my poor fishes, looks like she finally has understod they might be eatable..

5 kommentarer:

Parkvegens Hageglede sa...

Så koselig en plass å sitte. Kunne rent kjenne stemninga. Finværet har gjort at jeg er i ekstra sommerstemning. Vi har virkelig hatt en flott hagehelg i Molde.

Laila -Karin sa...

Deilig med slike dager.
Flotte bilder av sommerfugl og pus ser ut som han koser seg.
Klem

Margrethe sa...

Herlige sommerfugler for deg og pus. Har sittet her og nytt bildene av liljene dine, og ler hjertlig av det der med å huske hvor de ble satt ned. Jeg tror nå at liljeløker kan forflytte seg bare for å erte oss også. Mine dukker i alle fall ikke opp der jeg har plantet dem!

Blomsterguri sa...

Yrende liv i blomstene dine. Tøffe bilder :-) Det er utrolig deilig med slike dager som det har vært i helga!

elle-melle sa...

Herlig å sitte i trappa og bare være:)
Når en har selskap med sommerfugler blir det jo bare bedre og bedre:))
Liljen din under her er vakker, og den ligner på lilium regale?, den kan bli ganske så høy hvis det er den. Her hos meg er de bortimot to meter høye.