torsdag 13. september 2012

Vannliljebekymringer…

Den gamle vannliljen, den som ikke fikk plass i dammen da jeg plantet den i en større korg, har små blader og ingen blomster. Nå, i midten av september, kan jeg vel kanskje gi opp håpet. Burde jeg ha gjødslet den, gjitt den bedre plass? Jeg aner ikke hvordan man best steller med disse.

Så er det de tre nye for året, bestilt i en uovertenkt øyenblikk i tro om at også disse skulle stå i dammen. Gav opp nesten direkte og laget denne nye dammen på forsiden i stedet. Disse tre har betraktlig mindre potter til røttene men bladen er like vel større. Blomster dog, niks, det ble det ingen her heller. Nå går jeg rundt og lurer på om jeg skal la dem stå ute over vinteren og la de eventuelt avgå med en naturlig død eller ta dem opp i en bøtte og overvintre inne i boden.. Må da bare innrømme at halve gleden er vekk da de ikke blomstret..

3 kommentarer:

krepsemor sa...

Kanskje du finner noe nyttig informasjon Her?
Jeg har ingen erfaring med vannliljer, men håper du får tips her!

Marit sa...

Kanskje de bare trenger litt tid på seg? Sleng de i en bøtte i boden og se om de blomstrer til neste år :-)

Kristin Aurdal sa...

Så synd at de ikke blomstret i år, men da har de sikkert bare tatt en liten pause og samler krefter til neste år skal du se :-)