tirsdag 11. september 2012

En siste lilje

Den siste lille etterslenter i blom. Jeg hadde jo satt fler liljer her bak den lille spireahekken men neimen om jeg husker på alt… Noen hadde jeg plantet gress over oppdaget jeg jo og nå kommer denne. Aner ikke hva den heter men nok er det gledelig overraskelse. Jeg hadde jo trodd det var en av alle mine røde liljer som kom til å komme her og, husker jo at jeg prøvde spre dem litt rundt i hagen. Sein, men vakker, kanskje litt mer rosalila i fargen enn det bildet viser.

Man kan nesten tro at liljen er enda en daglilje men det er det altså ikke, den har bare lagt seg over hekken og maskert seg i det Carex gresset som vokser her forran. Gladiolene har jeg forresten dratt opp nå som de blomstret over, og hivet løkene i komposten. Jeg har aldri lykkets få være seg dem, gladiolene, eller Fresialøker og for den delen, å blomstre på ny året etter. Hos meg er de altså som ettåringer, slit og sleng.

Nå burde man gjøre masser av ting ute men det butter så emot, ikke noen hageaktivitet i dag heller…. I går kveld flyttet forresten fiskene inn fra dammen.

5 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hei Mia!
Så flott at det enda er blomstrer som sprer glede i hagen. Denne var virkelig fin!
Jeg har en daglilje som har knupper enda, men tror nok ikke at dem kommer til å bomstre!

Ha en fin kveld! Klem

Nora sa...

Det er viktig å kose seg med hagen også, vi må ikke jobbe hele tiden hvis lysten har tatt pause:-)
Denne liljen var nydelig!
Klem

Mia sa...

Väldigt söt vad den lilla liljan!

Marit sa...

Flott lilje! Det er jo hyggelig at noe blomstrer så sent. Kos deg nå, du har gjort masse i hagen denne sesongen. Klem

Mariann sa...

Nydelig lilje!
Det gresset er så lekkert, så jeg skjønner godt at liljen søker selskap i bladene. Nå går det mot slutten på liljeblomstringen her også.
Ha det fint!