onsdag 12. september 2012

Carex muskingumensis

Jeg vet ikke jeg hva jeg skal synes om dette gress. I fjor stod det i en krukke på terrassen og da så den ut til å leve opp til navnet palmestarr, men nå… ett år etter jeg satte det ut i hagen, et villniss skulle jeg ville si. Legger seg glatt utover det hele forran bambusen. Ikke rart at prydnadshirsen som gjemmer seg under ikke har klart å vokse seg stort, det finnes helt enkelt ikke plass. Gresset, dette starrgresset altså, vil visst helst vokse i skygge og fuktig jord, kanskje det er derfor det har inntatt denne formen? Her er vel mest veldrenert og litt vel lyst. Uansett, herdigheten ser det ikke ut å være noen problemer med.

2 kommentarer:

Turid sa...

Villniss er det rette ordet, men det er jo fint da :)

Merja sa...

Fint...jag som knappt har mer än vanligt grönt gräs.
Ha en bra dag!