fredag 21. september 2012

Clematis ‘Forever Friends’

C. Forever Friends eller Clematis ‘Zofofri’ som jeg plantet ved det nye espalieret på baksiden i sluttet av august har skjenket meg to blomster helt uventet. Midt blandt alle vissne blader stråler pløtslig to hvite små leenden mot meg. –‘du har da ikke tenkt å betale for disse??!’ spurte en forskrekket gammel arbeidskollega som jeg støtte på ved kassan, ‘de er jo halvdøde!’ Men se, det var de altså ikke. Til neste år så kommer det helt sikkert være mange, mange fler blomster i september, så det så.

2 kommentarer:

Mariann sa...

Nydelig blomst på den! Den kommer sikkert til å bli flott til neste år. Den trenger bare litt tid til å etablere seg.
God helg!

Kristin Aurdal sa...

lekker clematis :-) Utrolig at det kan blomstre i alt det brune bladverket. Den bli sikkert flott til neste år.
Ønsker meg en hvit clematis jeg også, har en men den har ikke blomstret ennå, ble plantet i fjor. Til neste vår blir det vel en til om jeg bare finner egnet plass.

Ønsker deg en god helg.