søndag 30. oktober 2011

De siste rosene får nytes inne..

Sammen med Graham Thomas, som nå blomstret over så fort han kom inn, har jeg tatt inn to andre som hadde forholdendevis store knopper. Tjusig, ikke sant? Fyllte herlige roser som fyller mitt kjøkken med go’duft.

Som vanlig har jeg rotet det til med navnen. Jeg trodde nok det var Jayne Austin jeg tokk inn men hun ser da ikke slik ut. Dette må være Clair Renaissance, men det synes jeg ikke stemmer helt det heller, hun var da ikke så fyllt i somres?

Her kommer en tredje rose, altså hvis jeg teller med han Thomas som en. Dette tror jeg er Golden Celebration men ettersom jeg nå helt har blandet sammen mine blomsterknopper så skal jeg ikke si noe for sikkert.

Helt øverst til venstre er det en knopp til av G.T som kanskje slår ut den og? Uansett, det er synd og skam synes jeg, men årets siste roser passer best å nyte på kjøkkenbordet.

13 kommentarer:

Linda sa...

Uansett navn, vakker er den:) Herlig å enda kunne plukke inn blomster:)

krepsemor sa...

Nydelig rose, Mia! Kanskje jeg må revurdere min aversjon mot roser med torner? Det finnes jo knapt noe vakrere ;)

Marit sa...

Nydelige roser! Hyggelig med så vakker pynt på kjøkkenet :-)

Turid sa...

Nydelige roser, en må nyte mens man kan. Ha en fin dag.

Unknown sa...

Nydelige roser,mine havnet i rådyrmagen i går natt :(
Nyt rosene og duften :)Følger deg videre ;)

Stein sa...

Nydelige roser! Jeg prøvde en gang Graham Thomas, men han døde for meg. Tror sannelig jeg må prøve ham en gang til! :-D
Ha en fortsatt riktig fin høstdag Mia

Mariann sa...

Nydelige roser! Hva passer bedre enn å nyte de inne på denne tiden.
Ha en fortsatt fin uke!

Landbohaven sa...

Hvor er dine Roser smukke.
Dejlig med en buket fra egen have på denne årstid.
Tak for kigget.

Ingvild sa...

De var helt nydelige!

Cika sa...

Så vacker den är! Man njuter verkligen av en ensam ros dehär årstiden.
Själv fick jag en gul, namnlös ros att sätta i vas i går!
/Cika

Inger Marie sa...

Hei:)
Flotte roser også fint å kunne plukke noe fra hagen..så sent på året:)
Jeg er også forundret over mine delphinium og primula...men de har blomstret 3 ganger i år..:)
Hyggelig med kommentar fra deg...og at du vil følge meg:))

Lisa sa...

Härligt med vackra rosor inne! Ännu ljuvligare när de kommer från egen trädgård. Här är det bara några små the Fairy som fortfarande blommar, men de är kvar ute...

Kram, Lisa

Malgorzata Ingstad sa...

Men det må vel være greit å ha så vakre roser inne? Elsker fargen!