torsdag 6. oktober 2011

På tide å rydde sammen..

Så er det på tide å rydde sammen i kjøkkenhagen. Litt vemodig kanskje men i sannhetens navn er det jo ikke mye igjen. Fjernet pyramiden som var dekket av Borlottobønnenes grønne vekst og noen av de siste bondbønnenestilkene. Fem måneder siden jeg satte dem i jorden, fem!! og jeg som tycker denne sommer har forsvunnet sjappt avgårde i alt regn.

Tenker jeg lar det grønne ligge igjen i kassen. Om en uke eller slik kan jeg kanske grave det ner i jorden. De aller fleste bønnene ligger jo i frysen og venter på en plass ved siden av en søndagstek.

Det var jo ikke så mange bønner igjen på plantene heller så hvorfor utsette det hele til en regntung høstdag? Lurer på om ikke et par av disse innholder bønner jeg kan spare til utsæde neste år?

Igår så planten slik ut. Tenk at noen få bønner i jorden kan gi en slik vekst. Borlottobønner skal så absolutt få en plass i neste års kjøkkenhage også.

Hva gjelder disse bondbønner har jeg liten tro uansett på at de, til tross alle blomster som er nå, hadde rukket komme med en ny runde bønner..

3 kommentarer:

Torill sa...

Hei. Det ser så fint og ryddig ut i kjøkkenhagen din. Neste år satser eg på kasser med singel rundt. Mindre ugras håper eg. Bønner har eg aldri prøvd og innbiller meg det ikkje er godt men kanskje..... Ha det godt.

Stein sa...

Helt enig med deg i at det er vemodig å rydde hagen for sommerens grøde! Jeg liker kjøkkenhagen din forresten. Den virker jo både ryddig og organisert samtidig som den gir assosiasjoner til grekenland :-)
Ha en riktig fin høstdag!

Marit sa...

Huff ja, hvor ble sommeren av egentlig???? Godt å få ryddet opp før vinteren kommer.