torsdag 16. september 2010

Et sted der oppe er himmelen bestandig blå..

solrosor
Det var den, blå, i hvert fall søndagen som var, kan bare håpe helgen som kommer byr på et fint vær også.. Himmelen la seg ikke unngås å bli med på bildet for disse solsikken har forlengst vokset forbi meg, nå er de vel en meter høyre enn mine 1,66.
jordskokker
Når jeg først rettet ut rynkene under halsen møter blikket mitt også noen andre gule blomstrer. De er ‘på gang’, men enn så lenge kun den ene planten. Jordskokkene skal være klare for innhøsting i november men et eller annet sted leste jeg også at de skal høstes når de blomstrer. Vente eller en aldri så liten prøvekikk under bakken?

Fant en side på nettet om økologisk hagebruk, gjør meg ikke akkurat mer klok; her står at plantene bør toppes for å hindre at blomster utvikles.. nå sitter jeg rådvill..

3 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Heldigvis har vi blå himmel av og til. Solsikken har tydeligvis trivdes godt i sommer! Jordskokker har jeg absolutt ingen greie på, men tenkte kanskje jeg skulle prøve meg til neste sommer... :-)

Annika Christensen sa...

Man blir så glad av dem höga solrosorna. Sniglarn åt upp min i år.
Ha en skön helg.
Annika

krepsemor sa...

Håpet er lyseblått, sier de =) Av og til glimter godværet til, og det håper jeg det gjør denne helgen også!
Ha en fin helg, Mia!