fredag 25. mai 2012

Dagens prosjekt

En nekkrosedamm, ble jo tvungen at finne på et eller annet for leiren i pottene til nekkrosen er ikke forenlig med mine fisker. De svømmer rundt og grumser til vannet så pass at jeg til slutt ikke klarer se dem. Skiftet en masse vann i dag til ingen nytte. Imorgen må jeg skure dammen på ny..

Så til slutt, ferdig med det hele, malte den ikveld. Det er fortsatt ingen nekkroser her i for jeg må finjustere bakkanten av dammduken noe først. Det får bli imorgen.

Blått eller ikke blått, that’s the question… Skal i hvert fall si den poenterer ‘grotten’ som er der  stein. Når sen brudespirean vokser til seg igjen kommer den nok helt sikker smelte mer inn.. håper jeg..

Planken skulle jeg brukt her ved Trattorian. Kassen til høyre var den første jeg laget av gammel plank. Nå var den helt kass, bare å bygge en ny. Det var også planen med den venstre men nå får det være, muligens til høsten.. Tar jeg hjem mer plank nå vet jeg ikke hvor det ender..

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hei og god morgen!
Så koselig med dam i hagen. Og du er jo så flinkt til få ting til!

Den lille kjelen med vann, var også flott. Der ga du meg et tips!

Ha en super fin pins! Klem

Underberget sa...

Hei, nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva en nekkrose er for noe?? Har bare hørt om nekrose, men det er ikke botanikk og heller ikke noe man vil ha i hagen eller andre steder. Du gjør det forresten så fint i hagen din:-) Fortsatt god helg!