torsdag 22. desember 2011

Sitrontre jeg helt glemt..

Nei, jeg har da ikke glemt det men jeg har glemt det her i bloggen og plantelistene. Hvordan går det an ?? Jeg som var så glad når jeg fikk det av en god venn av familien på min bursdag i våres. Han har selv satt en stein som spirt og blitt ett litet tre. Det er bare det at bursdagen sammenfalt med hagemessa og da ble det jo også en hel del gress. Fy meg, slik kan det gå.

Det lille sitrontre satte jeg i en av de sortsprayete pottene på terrassen blant alt gress. Der har det fått stå hele sommer.

Så mot seinsommeren hadde det vokset seg noe til men er ganske så lyst i bladverket. Gjødsle med tomatgjødsel var et tips jeg fikk på hagevandringen. Det skal jeg huske på til neste sommer hvis det fortsatt er liv i planten.

Så i september, når jeg ryddet vekk alle potter fra terrassen, fikk det en tur inn i boden dette sitrontre også. Men så i begynnelsen av advent fikk jeg for meg å ta potten med inn, etter å ha lest på en blogg, at det nok like vel har det best inne i romstemperatur. Hvem vet, kanskje det kommer seg til våren og vokser seg frodigere..

Så ikke var det vel helt glemt i alle fall…

8 kommentarer:

Gunilla sa...

Så roligt med ett eget citronträd.

Hoppas det ger lite citroner så småningom.

Jag tror du gjorde rätt när du tog in det så det får stå inne i värmen.

Önskar dig en riktigt GOD JUL

Gunilla

Helene Orskaug sa...

Så gøy med eget sitrontre!!

..Bare innom for å ønske deg og dine en gledelig jul og et godt nyttår!

Heleneklem;o)

krepsemor sa...

Så eksotisk med eget sitrontre! Tenk om du får frukt på det også? Du må stelle godt med det ;)
Ønsker deg er riktig god jul, Mia! Og tusen takk for hilsen på bloggen min!
Klem fra meg!

Inger Marie sa...

Hei,Mia:9
Håper du får frukt på sitrontreet etterhvert...uansett har det fine blanke blad:)
Ønsker deg en GOD JUL:))

Turid sa...

Artig :) Ønsker deg og dine ei rikig god jul.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tror det är bra att glömma citronträd och så blir man så glad när man får syn på dom (det).
Jättefint är det.
Agneta julkram

Stephanie sa...

It is really strange for me to see healthy houseplants. I am sure this lemon plant is going to really good and yes I hope trunk will grow thicker come spring.

Here is wishing you and your family a merry Christmas and happy New Year Mia!

Helens trädgård sa...

Kul med egna frösådda citroner!
har själv precis planterat en kärna som har grott :=)

Önskar dig en fridfull och skön helg!
God Jul!