lørdag 3. desember 2011

Planlegging..

Inte ser det ut som desember ute direkt men det är det. En liten lengsel mot våren og grønnske fikk meg å begynne tenke på neste års planer for kjøkkenhagen. Det er jo ikke mye som minner om spiselige grønnsaker her nå. Det ser heller tomt og dystert ut.

Men nu er planleggingen igang. Purrefrø og artisjokkfrø er jo bestilt alt og på Impecta hadde de mye jeg kunnet tenkt meg og. Egentlig er det vel litt for tidlig å bestille men jeg vil sikre meg bondbønner så snart går vel klikkfingret løs over tangentene igjen..

Men Pak choy og andre kålplanter kommer ikke inngå i mine planer misstenker jeg, denne sommer var en sann tragedi synes nå jeg. Disse små åkersniglene hadde gyllene villkor, både hva gjelder mat og fukt.

7 kommentarer:

Torill sa...

Heisan. Ja, sånn er det i hagen: Ikkje alt kan planleggast... Om nokon klarer planlegga vekk snegler så kom med oppskrifta !! Ha det godt og kos deg i førjulstida.

Åshild sa...

Jeg er så imponert - nå tenker ikke jeg på hage i det hele tatt. ja, bortsett fra at jeg faktisk hentet en hel bøtte jordskokk i hagen sent torsdag kveld.

Gela sa...

Jag tycker din köksträdgård är fin även vintertid. Tänk så många drömmar om var bädd du kan ha, nu än kan ju inget i odlingarna gå fel. Ha en fin advent/Gela

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tycker dina blå lådor är så härliga och så många du har. Den lilla snigeln tycker jag dock inte lika mycket om.
Agneta kram

Troen og Haapet sa...

Veldig imponert, Mia! Hagen får fred fra meg nå, selv om jeg ser "alt". Det lille som kom av snø i går, ligger der som rim i dag:/ Litt trist dette, syns jeg! Vil jo ha en hvit jul!!

Ha en fortsatt fin 2. søndag i advent:)
Klem

Gunilla sa...

Imponerande vilken anläggning, där blir det många sorter till våren.

Sniglarna gillar jag inte för de förstör när de äter på bladen.

Ha en fin 2:a advents Söndag.

Gunilla

Unknown sa...

Har akkurat vært på impecta og kikket selv:) For meg er det er denne tiden av året hvor man rekker å tenke på frø og slikt, for ellers er det så mye man må gjøre i selve hagen- at tenking blir det mindre tid til:)
Synes det er lurt å ha mange opphøyde bed, og så fint det var med blå farge!
Maria:)