onsdag 28. desember 2011

Fant faktisk fler frø ute..

Dette gress, Spodiopogon sibiricus, som jeg kjøpte to planter av i våres og planterte i de store, høye pottene på terrassen, har også satt frø i løpet av desember.Til tross for navnet … sibiricus, setter jeg ikke helt min lit til overvintringsevnen av dette gress, i hvert fall ikke ute i potte, spiller ingen rolle hvor stor potten er. H4, misstenkelig usikker hardførhet..
Ikke mye av den bambusliknende prakten å vise til nå akkurat. Dessuten er det jo ganske mye vind her oppe på terrassen, mye vind og lite snø..
Men, jeg fant altså en frøstengel som jeg plukket inn. Noen gressfrø kan da ha livets sjanse hvis jeg sår dem. Nå begynner det bli en god del frø som skal såes, burde sikkert ta meg en opptelling..
Livsdyktige frø??

5 kommentarer:

Torill sa...

Heisan.Etter dine innlegg om gras kom eg på at eg hadde tenkt å dekka til grasplantene mine i håp om at dei skulle overvintra. Me har så vidt hatt litt frost så eg får dekka til i dag og håpa på det beste. Lykke til med frøa dine !! Romjulshelsing.

Liza sa...

Jo takk og alt er din skyld;)Hoya blomstene er bare nydelige, min mor hadde to forskjellige(farger) og det er fra henne jeg har fått den jeg har. Er spent på om jeg får noe ut av det jeg har fått.
Klem
Liza

Liza sa...

Lykke til med frøene forresten.

Marit sa...

Spennende å finne frø i desember. Klimaet er temmelig skiftende for tiden. Snø, vind og regn i en salig blanding. Håper alt gresset ditt overlever denne rare vinteren. Jeg er spent på om rosene overlever...

Liza sa...

Takk:)