lørdag 21. juli 2012

Ikke er sommeren over bare for ferien er det..

Jeg har så lurt på hva det er som kommer øverst ved staudetrappa. Den siste uken har det vokset til seg runde, sorte knopper som jeg for alt i verden ikke klart huske hva det er. Nå vet jeg, det er sjokoladekosmosen jeg kjøpte i mai. Gida meg så lenge siden det føles, mai.. Men samtidlig går tiden fort, ferien er over for denne gang, på mandag er det atter en arbeidsdag.Og, som vanlig er ikke stort blitt gjort av alt man skulle rekke. Jeg har hatt nesen ner i gryter og sett hvordan ugress blir til farger på ull. Hagen har fått klart seg alene. Slik blir det iblant, men selvfølgelig, jeg har hatt mange, mange timer i hagen og. Kanskje ikke like mange som jeg vanligen har men nok har jeg vært ute hver eneste dag, i mange timer.

Ikke er da sommeren over når ferien er forbi. Fortsatt er det et par måneder igjen å nyte av. Ha, til uken skal det visst nok til og med bli varmere og sol! En tur med kamera ble det til og, men Gullknapp, Cephalaria gigantea, som blomstrer nå for første gang siden sådden i 2010, Gullknappen er alldeles for høy, jeg klarer ikke få den riktig i bilde. Synd, for jeg liker den verkelig godt.

Noen fastnet i hvert fall på linsen. Her noen få av dem..

Dette er rosen jeg flyttet fra Lunden til rosenhagen, ikke akkurat Penny lane så hva er det. En hvit rose i hvert fall..

Abraham Darby, begge rosene kommer med en blomst og ingen av dem har den helt kraftige voksten. Godt at de i hvert fall overlever..

14 kommentarer:

Torill sa...

Heisan.
masse sommer igjen enno håper eg. Så mange fine bilder du viser i dag. Spesielt flott det første.
God helg og ha det godt.

Marit sa...

Den kosmosen var virkelig lekker! Sånn må jeg få kjøpt meg :-)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fantastiska blommor du har! Underbara!
Agneta kram

Merja sa...

Så fina bilder Mia! Törnrosas kjortel har jag också i kruka:) Köpte en färdig planta i våras efterom jag lyckats dåligt med att så den vissa år.
Rör-mig-inte-blomman hade vi hemma när jag var barn.
Ha en bra dag!

Lunalei ;-) sa...

Så mange nydelige blomster. Fantastisk bilderas!!!
Spesielt kosmosen - nesten så jeg kjenner duften helt hit!!!
KLem fra Lunalu

Mariann sa...

Så masse flott som blomstrer hos deg nå. Sjokolade cosmosen var nydelig! Vi får håpe det blir mye fin sommer enda.
Ha en fin helg!

Aina Strand sa...

Jeg blir så glad når du har oppdatert bloggen din, du skriver og tar bildet av akkurat slikt jeg liker :-)
Sommeren er ikke over, det er vel ofte slik at når ferien er over, da begynner sommeren ;-)

Lisa sa...

Snygga bilder! Det är så kul att se allt som blommar hos dig! Den där chokladblomman har jag blivit så sugen på. Luktade på en igår när jag tröstshoppade. Undrar om de finns som frön, i så fall MÅSTE jag ha dem nästa år!
Väderprognosen ja. Jag har också set den, he he. Kul för alla som fortsätter semestern men tråkigt för oss som börjar jobba igen. Inte så jättesynd om mig faktiskt. Jag kan passa på att åka hem och jobba efter lunch. För min del är det mest inläsning under sommaren, har bara ett par möten, handledning med min adept och träff med kollegor. Himla bra med sommarlov ;-)

Kram, Lisa

Vivishagerom sa...

Nå var det vikelig frodig og fint i hagen din. Mange flotte roser som blomstrer! Nyt hagen og livet, Mia! Klem

Bille sa...

Flott kosmos, og også mye annet fint hos deg! Høres ut som du har gjort mye spennende ikke-hagegreier, og det er jo supert å gjøre noe annet i ferien :-) Kos deg videre, selv om du skal jobbe er det jo mye uteglede igjen på ettermiddager og i helger!

krepsemor sa...

Wow, den sjokoladekosmosen var virkelig lekker! Planteriket hadde den i sortimentet sitt, og jeg aner ikke hvorfor jeg ikke kjøpte den......
Nydelige roser! Du er kjempeflink i hagen, og får til det meste ser jeg!
Jeg har tre uker til av ferien min heldigvis, så kanskje vi får se sola?
Klart sommeren ikke er over, for det kan jo være fint langt ut i september!
Bare å kose seg :)

Reginas Cottage sa...

hallo mia
wow your sommer garden looks great.
the roses are so pretty and the chocolate cosmea a dream.i close my blog but you can me find here.
www.reginassimplelife.blogspot.com
wish you nice summerdays my friend
love and hugs regina

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Pass godt på sjokoladeblomsten, Mia. Min fikk for mye vann (og frost i vinter), tror jeg. Kjøpte ny i Plantasjen sist uke... tenk de hadde den.... nå skal den få lite vann og varme.
Bakker synes ikke det er bryet verdt å svare meg denne gangen.Jeg spurte onm hva jeg hadde gjort galt, Plantasjen fortale meg det!!!!!
Ha fortsatt fin sommer ;:OD)

Margrethe sa...

Så nydelig den er! Kosmosen. Men det er jo en overflod av vakre planter hos deg, så jeg blir værende en stund å titte mer :-)