lørdag 7. juli 2012

Gårdagens hagebesøk

Oppvokst på landet som jeg er, er dette noe av det vakreste jeg kan forestille meg. Et rødt uthus med fordige blomsterbedd overfyllte med pioner, iris, revebjeller og hosta. Det skaper en lummighet som jeg helt enkelt finner fantastisk. Det finns plass for vekstene å bre seg ut og vise seg opp fra sin beste side. Doften møter meg fra langt håll og jeg kan strose rundt i en evighet å bare nyte.

Jeg er så glad at jeg fikk komme tilbake å nye synet iår igjen, ferie gir tid til hyggestunder, og det hadde jeg. En utrolig koselig hagegal dame åpnet sin hage for meg, dessverre hadde jeg glemt lade batteriet på kamera (og mobilen hjemme så skal si jeg var etterlyst, turen tok så mye lenger tid en planlagt..)

Her er plantet en masse flotte tre som etter hvert kommer skape høyde og rom i hagen. Tenk at kunne frosse i så mye spennend og enda ha så godt om plass. Her finnes en artrikedom som jeg ikke sett på andre steder en botaniske hager tror jeg.

Her er utrolig mange ulike Hosta og innemellom disse vokset det mange andre skjønnheter. Jeg simpelten elsker denne hage.  Hvis jeg en gang skulle flytte fra min egen så måtte det bli til noe slik ute på landet med 2 mål tomt. (håper mannen ser dette..)

Er det noe rart at jeg følte meg inneklemt og ‘plottete’ i min lille hage ved hjemkomst?

Som sagt, dårlig med batteri i kameran, jeg må overlate alle detaljbilder til gartner’n selv, HER. Dette er jo ikke en gang hele hagen.. Selvfølgelig har jeg vart hos Marit.Takk snille gode du for en helt fantasisk ettermiddag med deg og din underbare hage.

8 kommentarer:

Mariann sa...

En flott hage å gå på besøk i. Takk for flotte bilder.
Du har en flott og innholdsrik hage selv også. Alltid kjekt med bilder derfra.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag säger bara waouw! Agneta kram

Marit sa...

Hyggelig at du tok så mange bilder i går. Alltid morsomt å se hagen med andres øyne. Takk igjen for en hyggelig dag i går. Håper ikke du var altfor etterlyst da :-)

Nora sa...

Her var det mye fint å se ja. Kan skjönne at dere koste dere. Det er alltid moro å treffe andre "hagegale" og moro å få inspirasjon og ideer hos andre.

Åshild sa...

Jeg visste med en gang at det var noe kjent med hagen. Veldig artig å se den fotografert på en annen måte. Jeg håper også på en tur dit i sommer.

Vivishagerom sa...

Du verden for en vakker hage! Skjønner veldig godt at du koste deg! Alltid hyggelig med hagebesøk, om det er hjemme eller hos andre!

Ønsker deg en fin helg! Klem

Underberget sa...

For en utrolig flott hage! Så koselig å besøke hagevenner:-)

Lisa sa...

Vilken underbar utflykt! Jag förstår att du mådde gott. Nu blev jag sugen på att göra något på baksidan av uthuset. Det skulle inte synas från huset men... Kanske på gaveln, den ligger i norr och jag kan se hostor och annat där...
Att glömma ladda batterierna är inte kul. Jag har nästan laddfobi efter att ha varit med om samma sak.
Ha det gott i din fina trädgård. Du får trösta dig med att det är mindre gräsklippning och ogräsrensning hos dig : )

Kram, Lisa