tirsdag 3. juli 2012

Hvor mye tid trenger man for å plante en Clematis?

Det tar fire dager faktisk, fra innkjøp til plantering. Altså, hagearbeid tar litt tid om dagen. Jeg er mer opptatt av annet virker det som.. Men hva gjelder Clematis så må man først planlegge litt (helt fra i høstes ..) da bestemte jeg for at jeg skulle plante en Clematis alpina ‘Ruby’ i dette bortglemte hjørnet ved trappa, der inget virker ville vokse. Men så ble jeg usikker på om den skulle få plassen til C. Summer snow øverst i staudetrappa i stedet, og flytte det gamle elendet hit i stedet. Kanskje derfor greipen ble ståendes igår, mulig at det også er derfor det tok meg fire dager.. Nå er i hvert fall brudespirean klippet og et lass kompost har jeg også lagt på. Så tvi, tvi. Håper nå den klarer all snøbrekk i vinter og takker meg med et vell av røde blomster til våren.

4 kommentarer:

Marit sa...

Ja, noen ganger tar det virkelig lang tid å få plantet det man har kjøpt. I går plantet jeg peoner som jeg kjøpte i mars... :-))

Vivishagerom sa...

Jeg setter gjerne plantene ut i potter, og noen ganger tar det noen dager før dem kommer i jorda. Og da hender det at dem har byttet plass noen ganger.

Viktig å ikke stresse! Klem

Turid sa...

Ikke stress med hagen vet du, det skal være kos. Og det er det massevis av. Kjøpte denne klematisen selv nå, gleder meg til den blir voksen.
Ha en flott onsdag.

Lisa sa...

He he he, ibland tar det lååång tid att plantera ;-) Här är det ofta så, mycket pga all sten som gör att det tar så himla lång tid.
Din clematis kommer att må bra, det är jag säker på. Du får ju allt att växa!
Ha det så gott och plantera mera! : )

Kram, Lisa