fredag 6. juli 2012

Hvilke feriedager i hagen..

Sommer og sol, varme, så herlig, det trengtes. Tre dager har jeg lusket rundt i kortbukser og singletten har vart for varm. Terrassen har blitt brukt, gulvet skrubbet og seilet heiset. Ja ikke heiset da men dratt ut. Amplene her på terrassen har fått flytte ner til espalieret ved Trattorian og er erstattet av to nye ampler med noen stilige planter med grønne ranker som jeg faktisk ikke vet navnet på.

Putene er på plass, ja så godt det lar seg gjøre da.. og på bordet har det kommet en ny potte med blågrønnt gress. Dette blir forhåpentligvis siste gang jeg viser disse møbler, stolen nærmest har gått i stykker, sitteplankene er murket, jippiiee. Nå skal! jeg se meg om etter nye spisemøbler her, endelig.

Terrassen trengte sikker en skrubb like vel men alle disse elendes skjærene gjør ikke saken noe bedre. Nå har de til og med krafsat i seg av stearinet fra lysen. Hva skal de med det til egentlig?

Ikke bare jeg som er takknemlig for varmen, det ser ut som om de stakkers pottene her også takker og tar emot solstrålene som kommer. Nå ble det litt fort på både Canna og Calla som står her og sturer i kylden. Fire Eucomis blomstrer..

De siste dager har gått rask forbi. Et mail på tirsdagen fikk fart på meg, i hvert fall i noen timer før jeg gav opp, onsdagens tiltenkte stress gjennom hagens alle blomsterbedder avsluttedes adrupt da jeg merket meg at alle rede Pergolan alene tatt meg bortemot tre timer.. Ja da, det ble en del godmorgen- kaffekopper også..

Men så var det gjort, torsdagens besøk var forbi og etter det har jeg besøkt to hager. Deilig at kikke rundt hos andre og få en del tips og idéer. Ja, det fikk jeg mye av fra besøket også. Men pussig, så missbelåten man føler seg over hagen da den skal vises frem..

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hei!
Høres virkelig ut til at du har hatt mange flotte dager. Det har vært kjempe fint noen, og både hagen og vi har kost oss!
Håper vi får flere slike dager, så vi kan kose oss ute!

Klem Vivi

Marit sa...

Søte frosker du har! Eucomisene dine var praktfulle. Takk for i går :-)