tirsdag 18. mai 2021

Klart det skal regne igjen

Notat:

Størrelse på de rødbeter jeg priklet ut i lørdags…

Avspaserer og tror jeg skal få fortsette i kjøkkenhagen men regnet virker ha kommet for å bli nå i mai. Midt på dagen tar det i å skvalpe ned igjen.

Fikk gjort noe da. Fant ut at jeg skulle sikte jorden fra komposten som jeg lagt på toppen av kassene. Smart idé helt sikkert men ikke helt enkelt å få øyne på alle bittesmå snegl babiser. Fikk et tips på you tube. Legg ut kartongbiter på jorden, da vil sneglene gjemme seg under i fukten. Og, det stemmer. Jeg har tatt flere av dem i dag så nå blir det lagt ut flere.

Sneglene har kalaset på mine persille planter som jeg priklet ut (kasse 3+4) for noen dager siden. Tallet planter er nå halvert. Dro på gartneriet i dag for å kjøpe nye, selvfølgelig utsolgt og jeg hadde tydelig slengt mine frø da jeg gikk gjennom gamle poser. Satte ned polka beter i stedet i de hjørnene hvor det nå var tomt. Det ble også en stripe Ruccola salat i kasse 3.

I kasse 1+2 har jeg satt bondbøner. Disse har ikke vist seg men ettersom det ikke er frost i sikte hva det ser ut til har jeg fjernet plast lokkene og satt ned støttepinner. Sammen ved den ene lille kassen med sukkerert (kasse 40).

Jeg var godt i gang med å så spenat og ruccola i potetkassen (kasse 16) men etter spenaten ga jeg opp regnet. Ruccola får jeg så seinere i dag håper jeg.

Fikk 2 små tomatplanter av nabo K. Frø sådde bifftomater fra Polen tydelig. Satt dem i boden så lenge, ikke større enn 10 cm. Nå må jeg finne ut hvor disse kan stå.

Ingen kommentarer: