torsdag 27. mai 2021

Gresskar og kompost

Så er første to gresskarplantene, Spagetti gresskar, satt ut i komposten på forsøk. Det tar sin tid å fylle opp fire pallekrager i høyde. Kommer ikke helt til tops som jeg ønsket men de siste bøtter jord fra hullet jeg gravde i hekken la jeg her og forøkte lage en ås som jeg satte pumpa i.  Under er det  jo hønsestrø fra S. i tillegg til alt annet hageavfall som kommet her.

Men, som synes kunne det godt vært minst 15 cm til over det hele. Rimelig sikker på at dette også vil synke sammen… får bare forsøke finne en råd.. Jeg skal jo fylle opp to til stabler. Den siste, fjerde, er fortsatt tom, den får bli bokashi fabrikk i sommer i stedet.

Jeg har så mange planter at jeg satte 2 planter. Jeg burde sikkert holdt meg til 1 plante men i forhold til de 4 jeg var fristet til å plante her har jeg jo begrenset meg mye..

Ingen kommentarer: