fredag 21. mai 2021

kjøkkenhagen–nye notat

Fortsatt regn og kaldt. Sneglene storkoser seg, både de bittesmå jeg klarer fange under pappen og de store brune som i år synes finnes i større antall en noen sinne.

 

Jeg har satt ut Pak Choy planter fra boden. De  minste pappkrukkeformene var enkle å få satt ned med den ‘dipper’ pinnen, jeg begynner bli usikker på hvor det er tomt..  Disse altså i kasse 9 + 13

Men var denne plassen i kasse 13 ledig? har jeg ikke sådd noe her??

Noe små til venstre og fem litt kraftigere som jeg priklet i plastpotte, det fungerte bedre, mye kraftigere planter. Små til venstre, større til høyre. Kasse 7

Rekken i kasse 5 med mai rove Goldball, spirer ikke så den har jeg sått i på ny, to rader.

Så to rader spinat igjen og, men husker akkurat nå ikke hvor.

Stativet bak ved blåbær buskene, jeg har satt ned ytterligere 3 rosenbønner.

Bokashi fra i vinter gravet ned i kasse 11,12,13, blir ikke til jord virker det som. De var jo dekket med jord i boksen men også forseilet med tett lokk! kan den nå til neste vinter, la luft komme inn! I disse kasser skal det være agurk, bomtur til byggmarket etter virke til prosjektet. Vendt og vannet godt, håper det hjelper litt.

Kasse 13 skal være tomater, kjøpt to en tiger og en plomme tomat i tillegg til de to biff jeg fikk.

Ingen kommentarer: