lørdag 25. mai 2013

På gang..

Tenk, det er kun en futtig uke siden bjørka fikk museører og alle rede er det så mye som kommet opp og blitt grønnt. På terrassen har mine overvintrede Eucomis fått knopper, kanskje ikke så rart da de fått stå under lyset i planteboden noen måneder..

Den ene kassen på baksiden ser overfylld ut med ormöga som blomstrer for fullt. (og kassen trenger et strøk maling den og…) I år er det også mange av alle de gamle tulipanløkene som kommer med blomster. Jeg har jo aldri tatt dem opp og i mange år kommer bare noen enkelte blader men så pløtslig kommer til slutt blomster. I år er det mange ser det ut til..

Dette er en slik sosial helg med mye moro på gang så man rekker ikke all verden. Men et litet, gammelt tegelrør (brukt til drenering av felt hjemme tror jeg, sikkert fra Sevalla tegelbruk dette og?) ble satt ned ved dammen og fyltes med en skyggesildre..

Så fant jeg igjen min eneste lille Trillium fra ifjor. Hadde aldri trodd jeg kom å se den igjen, men, her er den. Håper nå den liker skygge, nesten helt gjemt bak en Rhododendron fant jeg den, under lerketre.

I rosenhagens kasser frodes det. Her kommer fullt av ruteliljer, i år kommer det også en god del hvite, det kan jeg ikke huske jeg hatt tidligere..

Så blomstrer plomme og morelltre. En vakker syn. Ja tenk, for en uke siden var det ikke noe på tre, nå blomstrer det.

Ingen kommentarer: