fredag 27. juni 2014

Sorte strømper

Daglilje, Hemerocallis hybrid ‘Black Stockings’ var en av staudene som ble med hjem. Jeg manglet en på forsiden og har ventet at på noe spennendes skal dyke opp. Det gjorde det altså nå. Satte den der hvor jeg hadde satt mer Crocosmia ‘Lucifer’ i fjor. Den har jo som forventet ikke kommet opp i år. Men når jeg gravde hullet for dagliljen så fant jeg løkene, friske og fine men helt uten noe som tyder på vokst. Satte dem like vel ner i en potte så får jeg se hvordan det går. Kan jo være at…

Her er den blitt plantet, på hjørnet mellom de to andre. Det kommer bli trangt etter hvert, jeg er klar over det, men jeg vill ha det slik.Spørs bare hva buksbom synes om det etter hvert..

På planten sitter det alle rede en lang blomsterstengel, herlig, for da får jeg sett blomstring i år alle rede. Vanningen er ikke noe problem for nyplanteringer akkurat nå, det spør om ikke noen der opp visste jeg trengte litt vann..

Ingen kommentarer: