søndag 29. juni 2014

Ja, nesten JAS klipp

Epletre til høyre i Pergolan, Röd Sävstaholm, har mange kart i år. Så mange at man må tynne ut litt (bestandig like hemskt..). Frukten kommer på toppen her, ikke så mange på sidene til tross for at tanken var et espaliert epletre. Men jeg er glad for disse og.

Men før jeg klippte tilbake toppene så dt slik ut. Tuppen på hver grein var krøllete, klibbte og full av lus. Klippet dem av, tre blad fra forrige klipp (det vil si nesten helt inntil en fruktspore..) JAS, J:et er ikke Juni men Juli, ikke kan da to dager gjøre så stor forskjell?

Men Åkerö i det ventre hjørnet har jeg ikke rørt.. Det treet vil ikke helt og på ‘taket’ av Pergolaen er det helt enkelt ikke plass. Jeg må nok snart velge mellom klatrehortensia eller epler.. Blir ikke noen klipp her i år i hvert fall. Jeg håper faktisk etter hvert at det skal bli en liten tre krona her på toppen..

Ingen kommentarer: