torsdag 1. juli 2010

Jeg har faktisk ryddet plass til noen til..

 DSC_0029

Lurer på hovr mange ganger jeg har sagt til meg selv at nå er det fullt, det er ikke plass til flere.. men hver gang kommer det inn noen nye og plass finnes det bestandig. Nå hadde jeg tilfeldigvis benyttet meg av regnværet i onsdags til å fjerne en av mine stauder som jeg brukt som utfyllnad og repetisjon i hagen. Har delt den så mange ganger at den sikkert finnes i over 20 eksemplarer nå.. Men tenk, da naboen på kvelden snakket om en liten tur til et gartneri jeg hittils iår ikke besøkt så blir jeg jo gjerne med !!

Sesleria caerulea Lamium maculatum ‘Album’ 

Dagens fangst;

Sesleria caerulea – svenskegras (!!!) – Blue Moor Grass

Lamium maculatum ‘Album’ – Flekktvetann – Spotted dead nettle

Geranium macrorrhizum ‘Ingwersen’s Variety’

Lychnis coronaria  – Fløyelstjæreblomst- Campion

Geranium macrorrhizum ‘Ingwersen’s Variety’ Lychnis coronaria

Well, since Wednesday started out as a rainy day I thought I would grab the opportunity to clear up my beds in the front yard. One of my favourite perennials, now I guess they are divine into at least twenty plants, had to go, not all of them but there were so many and I needed the space ( as well as they were threatening to take over the whole bed..). In the evening as my neighbour suggested a nursery tour I wasn’t hard to ask, as many time as I had said there is no empty space left, as many times I go and buy me some more…

Monarda fistulosa ‘Croftway Pink’Primula beesiana

Monarda fistulosa ‘Croftway Pink’ – Hestemynte – Bergamot

Primula beesiana – Etasjeprimula – Candelabra primula/ primerose

Helenium autumnale ‘Redgold’ – Praktsolbrud – Sneezeweed red

Tellima GrandifloraFringe cups

DSC_0036 Tellima Grandiflora bädd på framsidan

Hva jeg ryddet vekk ? Denne nydelige stauden som står i blomst nå.. Astrantia major ‘Lars’. Hva gjør man med alle disse nå da ? Synd og legge dem på komposten..

Astrantia major ‘Lars’

This Astrantia major ‘Lars’ is the one that had to go, but what to do with them, it breaks my heart to throw them away..

1 kommentar:

Stephanie sa...

Lovely plants! I like how the nurseries tag those plants. Over here, all plants are not tagged.

Happy gardening Mia! It's always nice to see your post. Especially the plants you have.