torsdag 18. mars 2010

Blooming friday- under epletre

DSC00098

Her under epletre vil jeg sitte og nyte solen, den absolutte favorittplassen min i hagen. Under epletre, nåja, vi kaller plassen for det. Her var et stort epletre men det fikk eplekreft og er tatt ned. I hjörnet står faktisk et nytt, men det er så litet at det ser man ikke her. Bare vent, snart sitter jeg der i solen, under mitt epletre, det tar bare noen år, kanskje helt frem til pensjon, men.. Dette viser også min lille steinhage, alt hos meg er smått, har man liten hage så har man.

Here, under my no more existing Old Beloved Apple Tree, here I enjoy Summer, my favourite spot in the Garden. And, yes, I did plant a new Apple tree, it’s only to small to be seen in this picture.. A bit easier to lay one’s eyes on my small Rocky Garden. Well, I keep on referring to my Garden as a small Garden, don’t I ?

More Blooming Friday’s to be found at Katarina’s

20 kommentarer:

easygardener sa...

The seat looks perfect. You must be wishing summer was already here!
Have a good weekend.

Blomsterguri sa...

Jaja, men uansett om det er en liten hage - det var en fin hage og en god sitteplass! :-) Nydelig blomst også! Skjønner at jeg ikke er alene om å lengte etter sommer! :-)

Luna sa...

So beautiful, your macro!
Happy Blooming Friday...Luna

Christin sa...

Liten eller stor spiller ingen rolle så lenge det er egen hage :)

Torill sa...

Herlig ! Godt å ha noko å gle seg til ikkje sant !!

sweetbay sa...

Is the white flower a saxifrage? It's lovely.

I love your rocky garden, and your blue chairs look like such an inviting place to sit in the sun.

Stephanie sa...

Mia, you have a neat garden!

Gudrun sa...

Snart, snart är vi där. Just nu när snön smälter undan så är det svårt att tro att det var så mycket snö förut.

Ha det gott.

Anne (Moseplassen) sa...

Så herlig en uteplass! og duverden for ett opphøyd bedd :)

Ja, nå har jeg også begynt å drømme om varme dager sittende i stol i skyggen, med utsikt til vaiende farger :)

Angel.Pearls sa...

Ja, där under äppelträdet har du verkligen skön plats! Ha en fin helg!Kram//Eva

Margrethe sa...

Det nærmer seg! Og snart sitter du der under minnene av at epletre, og ser "ungdommen" vokse seg sterk og fruktbar.
For et flott steinbed du har! Vi får vel se mer av det ut over våren? Ha ei god helg.

Lillebeth sa...

O ja, jag riktigt ser hur du sitter där och har det skönt i sommarsolen. Ha det gott!

Torunn sa...

Smått men godt, er det noe som heter Mia :-). Syns det er så hyggelig hos deg jeg da :-). Det er nok lettere å få til en frodig og hyggelig hage når den ikke er altfor stor også. Min er så stor at jeg må holde på fram til pensjonsalderen (når du sitter under epletreet) for å få den som jeg drømmer om. Og når den tid kommer skal vi sikkert selge og flytte i leilighet....I mellomtiden får vi kose oss med drømmer, planer og noe få skritt videre fra år til år!

God helg!

Klem

Gela sa...

Vad mysigt du har det. Där skulle jag kunna sitta länge. Hoppas du får en riktigt fin helg. /Gela

IngunnBW sa...

For et aldeles skjønn liten plass du har laget deg der! At det er favorittplassen, er ikke vanskelig å forstå. Og under epletreet også da, du bor vel der under blomstringen tenker jeg :)

Randi sa...

Vem skulle inte vilja sitta där och bara njuuuuuta. Förstår att det är en favvo plats!

krepsemor sa...

Mia!
Jeg fant e-post adressen til Håkon Grøn Hensvold! Han er medlem i Norsk Hoyaforening, som har ca 40 medlemmer! Hans e-post:

hakon@hensvold.no

Håper du får napp her :o)

Katarina sa...

Så fint du har det i din trädgård, Mia! Jag kan tänka mig hur skönt du har det där du sitter och njuter av sommaren...
Må gott!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Det var steinbedhaugen fra en annen vinkel! Skal bli deilig å sitte i varmen og sola og bare slappe av mens haven går sin egen gang!
Ha ei flott uke...

Anonym sa...

Hei Mia,

det er så koselig å se bilder fra din hage! Bildene av sommer, frodig og grønn hage er balsam for sjelen!

Ha en flott dag!

God klem fra

Vibeke