fredag 2. oktober 2009

Victoriaplommon

DSC00007 DSC00006

Så mange det ble i år også !!! Vi har plukket og spist i flere uker men nå er det slutt, hentet in de siste igår, så slapp de fryse nå som frosten tilslutt kom..

We had so many Victoria Plums this year too. They have been picked and eaten for weeks. Yesterday I had to rescue the last of them from Mr Frost, so at least they had a warm ending.

Now all that remains is to take away the lowest branches before it gets to cold.

 

Nå må jeg bare huske å sage vekk de nederste greinene før kulde setter inn for godt.

3 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Å, så deilig! Her har det blitt en ørligen smak av plommer, deilig! Men treet er ikke bra, så jeg må finne noen som har greie på frukttrær for å se om noe kan gjøres. På det området er jeg ganske blank.

Nyt dine siste plommer for i år, de smaker sikkert kjempegodt :)

Ønsker deg en fin helg! Hilsen Margrethe

Unknown sa...

mmm det så kjekpedeilig ut...jeg har sagd ned mitt plommetre...må vel plante et nytt et annet sted neste år...for naboene trodde jeg var gal...ha en nydelig helg

sweetbay sa...

Those plums look like good eating! Lovely too.