torsdag 1. oktober 2009

Jeg vil ikke !!!! ikke enda !!!!

2

Det er den samme følelsen hvert eneste år, ikke enda, hver så snill, jeg er ikke klar med hagesesongen for iår, snart men ikke riktig enda ! Min Jack Manii i pergolan blomstrer jo så vakkert, det er urettferdig, jeg som har ventet så lenge… men høsten er her og det er kallt….

It’s the same feeling, always the same, not yet, please not yet, I’m not ready to close down my garden season, soon, but not now! My Clematis, here Jack Manii in my Pergola, are more beautiful then ever, it’s unfair, I’ve been waiting for so long for this.. But, autumn is here and it’s cold outside.. 1 DSC00012 DSC00014

Solhatten, Echinacea purpurea ‘Alba’ , min gamle storkenebb, Kokardblomten Gaillardia aristata ´burgunder´, kransvakkerøye, Coreopsis verticillata, for eksempel, blomstrer jo fortsatt..

There are still so many perennials blooming, like this four for instance.

DSC00017 DSC00007

Så er det andre som ikke helt har rukket å vise seg for meg enda…

And there are others that hasn’t yet had enough time to let me see their faces…

3 DSC00047

3 kommentarer:

Njut i din trädgård sa...

Har inte den blekaste hur jag hamnade här, men hit kommer jag defenitivt tillbaka!

Härlig blogg du har!

Margrethes hus og hage sa...

Så enig så enig... Skulle gjerne hatt lenger sommer, men sånn er det hvert eneste år. Høsten passer aldri helt inn i planene, men den kommer like trofast hvert år uansett...

Ønsker deg en fin fredag! Hilsen Margrethe

sweetbay sa...

It would be hard to lose those flowers, they are so lovely still.