søndag 4. oktober 2009

Mine Ikke grå pærer.

 DSC00038DSC00039

Det ble mange pærer i år også på mitt tre som ikke kan være det gråpæretre jeg kjøpte. Det forundrer meg at det var feilmerket, men disse pærer er for store til å være gråpærer.. 12 cm faktisk. Noen av dem har en ganske morsom form, noen sykdom?? Nåja, smaken er det ikke noe feil på.

DSC00012DSC00008 

I got plenty of Pears this year as well. I bought a special tree called “grey” pear tree,but it can’t be since they have small fruits and mine got big, 12 cm actually.There must have been a wrong label. Some of them came in a funny shape this year, some illness ? Well, despite all they sure are tasty.. .

14 kommentarer:

Margrethe sa...

Neimen om det ser ut som gråpærer, hvis de da ikke er blitt "modernisert", som så mange andre fruktsorter. Vi vil vel helst ha alt slik de så ut og smakte da vi var barn. Her har vi et gråpæretre hvor pærene ser riktige ut, men smaker helt feil.

Merja sa...

Det måste vara felmärkt. Jag har två sorters päron. Ett med små gråpäron som det kom dåligt med frukt i år. Det andra däremot kom det mycket frukt på. Ungefär i din storlek och jätte goda.

josimo sa...

De ligner på de vi har i hagen , store saftige,og får en en litt rødlig farge på solsiden

Margrethe sa...

Takk for din kommentar til mitt druebilde. Det ser mer ut enn det er.
Men hva i alle dager har skjedd med dine druer siden de ramlet av. Du har dem jo i drivhus, - har du ikke? Og de så jo helt fine ut på bildet fra Juli.

Annika Christensen sa...

Det är ju viktigast med smaken eller hur?
Ser fina ut tycker jag.
Grå päron hade vi hemma när jag var barn och det är så gott.
Du får väl köpa ett träd till.
Ha det gott
Annika

Unknown sa...

Ja men, de ser både jättefina och jättegoda ut.Så härligt att kunna plocka päron från egna träd, men snopet förstås när annan päronsort än väntat dyker upp. Hoppas de smakar gott iallafall.Ha en fin höstvecka nu!/Kram Karin

Margrethes hus og hage sa...

Det ser ikke ut som gråpærer... Men så lenge smaken er god og treet er sunt og friskt, så er jo det en god ting :)
Jeg har et gråpæretre, men det er sykt. Det står fullt av pærer, men ingen er spiselige, dessverre.

Ønsker deg en fin start på uken! Hilsen Margrethe

Gro sa...

Pærene ser deilige ut - det bugner jo i hagen din nå, Mia!

Stephanie sa...

Pear is one of my favourite fruits. I hope those odd shaped pears taste good and juicy too. Enjoy your pears :-)

Kathrine sa...

Kanskje det er Conference?De så da gode ut iallefall:)
Ha en fin ukestart!

:)

Hannes hage sa...

Så gode de ser ut! Morsom form på pærene er bare bonus, jeg er så lei av strømlinjeformede og "korrekte" pærer fra butikken.
Jeg gleder meg til mine pæretrær kommer med frukt, mine er ikke mer enn to år gamle, og minster alle sine kart i juni. Fikk høre av gartneren at det var helt vanlig for små frukttrær, og ble kalt for junislepp. Kanskje jeg har bedre lykke neste år.
Ha en riktig fin mandag.

Mia sa...

Mums, päronträd har jag inget ännu... JOO, vänta nu... silverpäron köpte jag förra veckan men dem kan man ju inte äta. :)

Ha en fin vecka!
Kram kram

Hage og Foto entusiast sa...

Å så herlig med PÆRER. De så meget godt ut... :D

Katarina sa...

Grattis till din stora päronskörd! Det måste vara underbart att ha ett sådant träd!