fredag 1. april 2011

Stilige erteblomster ...

   
Blue Velvet (150 cm), Wiltshire Ripple (150 cm) og Matucana (180 cm) kommer forhåpentligvis vokse godt og blomstre en eller annen plass i min hage til sommeren. Disse bildene kommer fra Solfang.no. Anne på Moseplassen har hatt en liten utlotting og jeg var en av de heldige som vant. Takk, hva fint Smilefjes Jeg har jo i ettertid skjønnt at jeg sådde de andre alldeles for tidlig, det holder med seks uker før, leser jeg hos Anne, så da kan jeg jo begynne på ny med disse.
De andre som jeg alle rede har sådd heter 'Villa Roma Scarlet', en dvergsort,Lathyrus odoratus var nanellus, som ikke blir mer enn 25 cm høy. Disse fikk jeg som bonusfrø fra Rara växter, når jeg bestillte de andre frøene i vintres.
Dette kan jo bli noen spennende samplanteringer. Det blir nok en potte på terrassen og. Terrassen ja, begynner langsamt skjønne at den kommer bli full iår den og, men var det ikke det som var planen?
I’ve been so lucky and won those three sweet peas at the top. Together with this red one that I already sow I guess I’ll need some more pots on the Terrace, but that is also my plan for this year.

8 kommentarer:

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Erteblomst er så skjønne.
Det må jeg ha i år også.
Har nettopp sådd noen sorter
av erteblomst,er spent hva som kommer opp etterhvert.
Nyt helgen og tenk April er her :)
Klem fra meg.

krepsemor sa...

Gratulere med flott premie, Mia! Jammen var du heldig, og så nydelige erteblomster! Jeg pleier forresten å så de direkte ut i slutten av april, men så er det den snøen da....Det må jo nesten være snøfritt =) Håper det smelter i rekordfart. Jeg ser at våren skal komme på sør- og østlandet denne helgen!

Parkvegens Hageglede sa...

Gratulerer med premien1 Erteblomster er nydelige, duften er "SOMMER".
Da minte du meg på, at det er tid for å så mine to poser. Skal finne de frem og legge de i vann over natten. Ønsker deg en fin helg1

Marit sa...

Gratulerer med premie! Det var artig at du vant :)
Erteblomster er vakre blomster, og de dufter så godt.

Annika Christensen sa...

Lukärtor kan man inte var utan och den första som du har på bild kommer att bli super fin.
ha en skön helg
Annika

Lisa sa...

Nu blev jag förälskad! I Whiltshire Ripple! Såna vill jag ha!
Det kommer att bli så vackert och lukta så gott hos dig i sommar. Hoppas att doften sprider sig ända hit!
Fredagskram!

Gunilla sa...

Härligt med luktärtor de är riktigt tacksamma blommor.

Den första var ju superfin färg på.

Ha en riktigt fin helg
Gunilla

sweetbay sa...

Those Sweet Peas are beautiful. Can't wait to see them in your garden!