søndag 3. april 2011

Åtte uker før utplanting ?

Ja, det er kun 8 uker igjen til 1.a juni, nå kommer tiden gå fort. Jeg flyttet noen erteblomster og de andre tagetes (5) over til større potter. Det er problemet med disse pluggbretten. Mine 49 frø spirer så ulikt. Men det lar seg jo trykke ur de som har blitt for store og likevel la de andre som fortsatt ikke grodd ordentlig stå igjen.

Jeg lurer faktisk på om det ikke begynner skje noe i den ytterste rekken og, mulig det blir noen passionsblomst til slutt.

Spisskål og småagurker er sått idag. Mitterste rekken er foreløbig tom. Jeg trenger absolutt ikke 21 kålplanter, ikke agurker heller for den delen. Så de siste syv hullene sparer jeg så lenge.. Hvis agurkene gror blir det utdeling til hagelaget, hvis noen vil ha da… Hagelaget ja, Konnerud hagelag har økologisk hagebruk på programmet nå på torsdag  kveld,, 7.4. Det ser jeg frem mot, får sikkert lært mye nytt og kompostering er bestandig like nyttig å få fler tips om. Kl 19.00, i Bernåsvillaen, hvis noen er interressert.

2 kommentarer:

Linda sa...

Så herlig det spirer hos deg:) Ja det gikk opp for meg i går, kaoskontroll eller ikke??? i morgen blir den store prikledagen her og hvor i all verden skal jeg sette det hen, he, he:)

Mari Anne sa...

8 uker? men det går da fort. Da kan jeg så erteblomster jeg også. Denne tiden er den beste i hagen, så full av forventning og med endringer hver dag.