lørdag 12. juni 2021

Småprosjekt - Endelig skjer det noe!

Oppe med solen i dag og endelig klarte jeg overtale regjeringen om en tur etter sjøsteinsheller og litt byggemateriale (betoning på litt..) Nå er det bare det at sjøsteinsheller ikke lenger er på motet. Det fikk bli fire betongheller i stedet. Man ser riktig hvordan de lyser borte i hjørnet men nå har jeg ‘gulv’ over det hele igjen.

Og jeg nekter legge alle fire sammen så det ble en litt kreaktiv vri.. må gå for at det foreløpig ser litt tomt og rart ut.. hullrommet bak mot naboen tetter seg vel etter hvert og hellene blir sikkert litt mindre lysende. Brygger på noen planer..

Så gelenderet ved trappa som var pill råten. Nå er den biten tatt vekk og jeg har fått lagt til en ny, deilig med reparasjon av gamle byggverk men der har jo faktisk klart seg i mange år da.

Jeg hadde tenkt sette ned et større jordspyd for 3’ men da måtte jeg fjernet kanter og. Ombestemte meg og limet og skruet sammen tre 2’x2’ i stedet, den på hjørnet litt lenger slik at spydet passet. Til og med trekula hadde jeg siden tidligere i mine gjømmer. Kjøpte tre den gangen da jeg trodde jeg skulle lage lit større avslutning i bunn av trappa. På en måte er det vel det jeg gjort nå.

Selvfølgelig måtte maling frem med en gang også. (Klarer ikke se trehvitt i en hel sommer, er klar over man skal vente til treet er tørt.) jeg har ikke et sekund angret at jeg tok vekk stenderen som gikk opp til terrassen, særlig ikke etter jeg tok vekk villvin, hvilket jeg heller aldri angret på. Inn med luft og lys! Men mer jobb kom frem, må skifte ut motsatt side av gelenderet også i løpet av sommeren..

Ha, ha, kula ser ut som noe noen satt fra seg jo..

Nyklippet tuja også, gårdagen gikk åt til diverse klipping mens jeg ventet på en vareleveranse som aldri kom!..

Så nå kan jeg i det minste stryke to ting av to-do lista som fortsatt er lang.

Ingen kommentarer: