søndag 20. juni 2021

Dagens prosjekt i regnvær

Det har vært tørt ute, meget tørt, men takk, nå holder det. Jeg har fått 55 mm siden torsdags kveld og er vel forsynt. Men hagen frodes! I dag med småregn og en vilje å holde på ute ble dagen for å tette hullet i hekken. Eller egentlig har plan vært en liten vegg lenge, materialet har jo legat og ventet en uke..

Litt pussel og pirk seinere var veggen på plass. Måtte frem med huggjernet også da stolpespydet var 3’x3’ og stenderen var 2’x4’. Men fikk det til og.

Malingen må nok vente litt på bedre tørkevær, satser på det kommer etter hvert, men jeg er nøyd med resultatet. Håper nå svarthyll busken ikke blir alt for sur på meg når den nå står innklemt mot ‘veggen’.

Så seinere i kveld når jeg atter en gang måtte tømme skålene under pottene for vann, fant jeg ut at jeg kunne sette dem her inntil så lenge. Kanskje burde det være en benk til neste år for det ser litt rart ut på disse krakker…

Men kommer nå solen tilbake vil det bli skikkelig med blomster!

Ingen kommentarer: