onsdag 30. juni 2021

Innkjøp igjen

Begynner bli ferdig her bak. Har tatt vekk de fleste stauder og slitt med å få opp den skikkelig stor rot fra en hekkplante. De som sto igjen her har jeg ellers bare saget av.

Til venstre har jeg nå flyttet og plantet den Acer som sto foran kaprifolen og led, den var aldeles for tørr hele tiden. Håper den liker seg bedre her (men det blir trang mellom hyll og rosen..)

IMG_2492

Nyinnkjøpet er på venstre side. Innerst en ny Clematis, Nelly Moser. Det er ikke enkelt å finne sorter jeg ikke har… Ved siden av, nærmest midten satte jeg en ny Hurdalsrose. I og for seg en buskrose men tålig og kan bli 2 meter høy, det holder for meg.

Her til høyre blir det nå mye å klatre på. Først plank, vaiere bak og ny en ny spalje foran. Det skal vel holde for å bære en Lykkefunn etter hvert..

Erteplantene ser ut å ha klart seg også..

Så nå gjenstår det bare å vanne, vanne, vanne i dette hjørnet tror jeg. Flytte og plante denne tiden er jo ikke det beste, mest optimalt, som man kan finne på.. hjørnebenken/ trebenken, er forresten oljet to ganger nå.

Ingen kommentarer: