mandag 28. juni 2021

Kjøkkenhagen i sluttet av juni

Kjøkkenhagen er litt tragisk i år. Potetene kom til slutt opp, tok sin tid. Ertene kommer ikke opp til tross at jeg satt nye i flere omganger. Tørt? Jeg tror også at kompostjorden jeg hadde ut har noe med det hele å gjøre. Beddene mangler muld og gjødsel, det har jeg glemt. Mange små gule planter, dårlig spiring og løk som visner, særlig sjarlott løken. Sneglene herjer til tider, pak choy blir stor men perforert… Men, man skal ikke klage. Pussig nok går mye av tiden med til vanning…

Erter ser slik ut. noen få stakkerslige har kommet opp. Godt jeg har noen steder som er bedre..

Ved gamle pæretre er spir prosenten større på erter men kunne fortsatt vært bedre..

Her har de få ertene fått flyttet til høyre, var kun 1-2 i hver plass. Priklet ut det jeg hadde igjen av frøsådd. Mest blomster og beter. Fuglene er dessuten meget frempå jordbærene. Hadde ikke noen bærnetting, og liker det heller ikke da små fugler setter seg fast. Fant ut at kålduk kanskje fungerer bra det og.

 

Ingen kommentarer: