tirsdag 1. juni 2021

Borlotto bønner

Borlotto bønnene jeg satte nr 2 har begynt spire. Satte tre ved spalieret mot komposten som jag ikke viste hva som skulle være i.

Satte tre ved gjerdet under epletre (ved dammen), her måtte jeg fora i litt med tre slaner for at det skal ha noe å feste seg i etter hvert. Ved venstre side satte jeg ned klatrehortensia røtter som jeg hatt i potte over vinteren. Tar den seg kan den klatre oppover neste år og fylle plassen er planen.

Hadde egentlig tenkt erteblomst men har vanskelig å bestemme meg merker jeg… blir snål på de siste erteblomstene men de skal jo ikke stå i potte all tid heller. Jeg må ha bygg material.

Sådd nye frø i dag i plugger. Rødbeter og mix farger rødbeter og pak choy. Priklet også noen vallmo som frøet av seg, husker en som ble meget stor et år når det ikke var så trangt om plassen. Tok med fire koriander planter fra bedd ogå. Ringblomster og åkerblomst (blåklint) er også sådd

(ble tre koriander frø planter også…)

Så la jeg erter i bløt, fant en frø pose med sukkerert som jeg ikke åpnet…

Ingen kommentarer: