lørdag 10. mai 2014

En kald lørdag i hagen

Kanskje ikke det jeg liker best med hage, egentlig vil jeg jo ikke ha noen plen i det hele tatt men så har jeg altså denne lille flekk på forsiden (mannen protesterer mot heller!). En så pass liten plen som denne ser for ille ut med en gang. Jeg zoomer inn hver eneste liten løvetann hver gang jeg går ut og med hard belastning så blir det liksom aldri noe orden på den. Men nå hadde gresset altså vokset, i kantene forståss aller mest. Så idag ble de jevnet ut, spadstikk og vekk med gresstorven som vokset over.

Kantsteine, mine små heller som jeg støpte i Henning Olsen’s iskremsforpakkninger for mange, mange år siden, ble tatt opp. Under er det fyllet opp med ny smågrus og sand. Den her gangen kostet jeg ner litt mellom hellene og. Den borteste delen har også fått en lett toppdressing av jorden jeg fikk hjem. Og det etter jeg luftet med mange stikk av greipen. Kom regn nå så skal jeg gjødsle også. Kanskje det til slutt blir seendes ut som en plen? (nå er i varje fall hele lasset tomt). Må bare si, enda en gang, at jeg fortsatt helst hadde sett at det var heller her i stedet..

1 kommentar:

Nora sa...

Ja plen er ikke min favorittgreie heller, selv om de kan väre veldig pene. Her hos oss jobber vi hardt for å bli kvitt den lille plenen vi har:-)
Fortsatt god helg til deg!
Klem!