tirsdag 20. september 2011

Vart tok dagen veien?

Ja, mer enn dette ble det ikke. Jeg skulle jo storkose meg med to fridager i hagen men slik blir det aldri, noe kommer bestandig i veien.. Fant fire store steiner på veien, vet jo godt var de kommer ifra men der kan de jo ikke ligge som fartshinder for trafikken så nå ligger de her istedet. Et litet miniatyrbedd så å si, jeg har faktisk ikke gjort dette hjørnet stort større, det bare ser så ut med steinkanten. Bambusen måtte graves opp igjen da jordhøyden nå ble 20 cm høyre. Håper den takler den stressen.

Så fikk prydehirsen, ‘Will Scarlet’ en plass til ventre, kanskje noen av frøene overvintrer? Nå ser man i hvert fall at bladen er rødliga.

Purple love grass gikk samme vei, enda en potte mindre på terrassen altså, den forsvannt nesten helt bak den siste nykomlingen.

Skråningstarren, så bred den virker når den kom ut av potten. Legger beslag på halve plassen alene. Bak mot veggen står forresten Juncus effusus spiralis, den sådde jeg noen frø av idag som nå står på varmekabler på badet. Det var vel det jeg klarte motivere meg til ...

1 kommentar:

Stephanie sa...

Oh that frog... very pleasing sight ;-)