tirsdag 30. juni 2020

Ny Rose–fikset trøbbel område

Den tidligere så tafatte biten av rosenhagen, bak stolen ved epletre, har vært høyre enn bakken bak kanten etter jeg fjernet syriner blant annet. Nå har jeg gravet ut bakerst og lagt ned en planteduk her også i tillegg til en plank under den som var her. Nå burde jorden holde seg på plass og ugresset bak hindres litt fra å krype inn i bedet. Iris ( lilla) og andre stauder /løk ble gravet opp og delt. Sette kun tilbake noen få mindre biter av irisen og fyllet opp med kugjødsel kompost. Her ble visst en tom plass, akkurat passe for en rose..

Før forandring

Ny rose, fotografert i regnvær..

IMG_0563

Risa Cerise Flower Circus, en klaserose med store fylte blomster som kan bli 60 cm høy og bred. H5.

Ved siden av, venstre, står den stakkers lille bronsefargete rosen, Amber Queen tror jeg den heter (husker ikke helt), nå håper jeg at den har fått litt mer rom og luft rundt seg slik at den åter klarer å legge på seg litt størrelse. Nå skal sies den hadde to stengler med knupp men jeg klarte helt brekke den ene og skade den andre. Håper siste slå ut og at den kommer kraftigere tilbake nå.

1 kommentar:

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Gøy når en plutselig får plass til noe nytt, ha en fin kveld, hilsen Ingeborg